Nowości

Sklepowe Promocje

Najlepsze gry planszowe

eBiuletyn-Newsletter

Łap Prosiaka

Szalone prosiaki rozbiegły się po okolicy. Którego złapać w pierwszej kolejności? Tego w ciemnych okularach? A może amatora popcornu? Wykaż się sprytem i złap najwięcej świnek, a wygrasz! Tylko uważaj – bardzo łatwo o pomyłkę!

Czytaj dalej

29,90 pln (brutto)

Ostatnie egzemplarze!


Produkt jest dostępny w magazynie sklepu. Wysyłka w ciągu 24h!

Szalone prosiaki rozbiegły się po okolicy. Którego złapać w pierwszej kolejności? Tego w ciemnych okularach? A może amatora popcornu? Wykaż się sprytem i złap najwięcej świnek, a wygrasz! Tylko uważaj – bardzo łatwo o pomyłkę!


Rozłóżcie na stole 30 kart prosiaków. Każdy dostaję jedną kartę na start. Wszyscy gracze w tym samym czasie rozpoczynają zbieranie kolejnych prosiaków - muszą być takie same jak te, które widnieją na naszych kartach, lub różnić się od nich tylko jedną cechą. Gracz, który się pomyli, traci wszystko. Ten, kto zbierze najwięcej prosiaków, wygrywa!


Połącz Łap Prosiaka z Łap Psiaka aby grać nawet w 8 osób! Po połączeniu talii gra się na tych samych zasadach co w wariancie podstawowym. Różnica jest taka, że na stole ląduje 49 kart (7x7) i pojawia się nowa różnica - rodzaj zwierzęcia. Dodatkowo, osoba, która zatrzyma grę z słusznych względów, dostaje dwie dodatkowe karty.

 

Gra polecana przez Instytut Badań Edukacyjnych do użytku przez nauczyciela podczas zajęć z uczniami.

 

Liczba graczy: 1–5
Wiek graczy: 7+
Czas rozgrywki: 15 minut

 

Podczas grania w Łap prosiaka ćwiczymy:

• klasyfikację obiektów
• koncentrację uwagi
• spostrzegawczość
• przeliczanie.

 

O czym rozmawiać po zakończeniu rozgrywki?

Gra jest bardzo emocjonująca. Wymaga od graczy skupienia. Przy tego typu grach pojawiają się pomyłki, gdy uczniowie rywalizują o wygraną. Warto więc rozmawiać o tym, z czego wynikają błędy i jak im zapobiegać w kolejnych rozgrywkach. Uczniowie często porównują tego typu „wyścigi” do sprawdzianów, gdy muszą w krótkim czasie rozwiązać wiele zadań i popełniają błędy rachunkowe. Jest to gra, w której ten, kto zakończył jako pierwszy, lecz nie uniknął pomyłek, wcale nie wygra rozgrywki. Poszukiwanie strategii na wygraną – to temat rozmowy po zakończeniu gry.
Ważnym momentem gry jest sprawdzanie poprawności układanych ciągów kart przez innych graczy. Dzieci uczą się wtedy wskazywać błędy i komunikować o nich.

 

Źródło: "Pozwólmy dzieciom grać. O wykorzystaniu gier planszowych w edukacji matematycznej" © Copyright by: Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014

  • Ilość graczy od 1 do 5
  • Wiek graczy od 7 lat

Brak komentarzy klienta.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę sie zalogować.

inne produkty z tej samej kategorii